Intermediair app - Vraag & Antwoord

Hieronder vind je vragen en antwoorden over de ABN AMRO Intermediair app. Daarnaast vind je meer informatie over verlies en diefstal, support, de disclaimer en de algemene voorwaarden. 

De ABN AMRO Intermediair app is speciaal ontwikkeld voor onafhankelijke hypotheekadviseurs die met ABN AMRO samenwerken. In deze app vind je snel de status van jouw hypotheekaanvragen en een overzicht van de actuele rentetarieven. Ook log je makkelijk met een QR-code in op de intermediaire site.

Ja, in de app zijn links opgenomen naar diverse onderdelen van de intermediaire site. Je moet wel nog even inloggen op de intermediaire site. De site werkt ook op kleinere beeldschermen zoals een tablet of telefoon.

Ja, het is mogelijk om vanuit klantdossiers in de app direct door te klikken naar Track & Trace op de intermediaire site. Je moet nog wel even inloggen op de intermediaire site zelf.

Op dit moment kunnen we specifieke klantgegevens, zoals ze in ‘Beheer lopende hypotheken’ staan, niet via de app ontsluiten. Je kunt wel gewoon via je telefoon of tablet inloggen op de intermediaire site en zo Beheer lopende hypotheken gebruiken. De intermediaire site werkt ook goed op kleine schermen.

Wanneer de status van je lopende hypotheekaanvraag wijzigt, wordt dit direct verwerkt in de app. De gegevens in de app worden iedere 5 minuten ververst.  

Voor de beveiliging van jouw persoonlijke gegevens en die van klanten maken we gebruik van diverse beveiligingsmechanismes. Eén daarvan is dat de app op jouw toestel en onze webserver unieke codes naar elkaar toesturen. De volgende keer dat de app contact maakt met de webserver, moet de server weer diezelfde code ontvangen van de app en andersom.

In de volgende gevallen kan er tijdens het identificatieproces iets misgaan:

  • de internetverbinding valt even weg terwijl de app en de webserver codes met elkaar uitwisselen
  • de webserver heeft een storing en is niet bereikbaar
  • bij Apple toestellen is onvoldoende geheugenruimte vrij beschikbaar (minimaal 1 GB).

Hierdoor kan er een verschil ontstaan tussen de code in de app en die op de webserver. De server herkent de app op je toestel niet meer en vraagt om een nieuwe activatie. 

  1. Log in op de intermediaire site.
  2. Ga in het menu naar Info, kies daarna voor Mijn gegevens.
  3. Klik halverwege de pagina op Mijn geregistreerde toestellen.
  4. Daar zie je welke toestellen voor jou geregistreerd zijn.



Nee, dat kan niet via de app en wel via de intermediaire site. Wil je bijvoorbeeld een nieuwe medewerker aanmelden als gebruiker van de app of van een oud-medewerker de toegang tot de app of de intermediaire site blokkeren? Dit kun je 24/7 doen via het contactpersonenoverzicht. Dat kan gewoon via je telefoon of tablet, de site werkt ook goed op kleine schermen.

Of neem tijdens kantooruren contact op met Account Support (accountsupport@nl.abnamro.com of telefoonnummer 033-752 5100, optie 2).

Gaat een medewerker of collega uit dienst? Dan moet de app voor deze medewerker geblokkeerd worden. Dat geldt voor alle toestellen (tablet en telefoon) waarop de betreffende medewerker de app gebruikt. Dat kun je als leidinggevende of als kantoorbeheerder direct zelf doen (24/7) via het contactpersonenoverzicht

  1. Log in op de intermediaire site.
  2. Ga via jouw persoonlijke gebruikersmenu naar ‘Mijn collega’s’.
  3. Zoek de collega die uit dienst gaat en klik op het vuilnisbak-icoon achter de naam van de betreffende medewerker.
  4. Nadat je hebt bevestigd dat je de contactpersoon wil verwijderen, heeft hij/zij geen toegang meer tot de intermediaire website en is de app geblokkeerd.

Tijdens kantooruren kun je ook bellen met Account Support 020 - 628 80 11 om de app te laten blokkeren voor je (ex-)collega.

Bij verlies of diefstal van je toestel moet je de app direct (laten) blokkeren. Hiervoor heb je de volgende mogelijkheden:

  1. Blokkeer de app 24/7 via het overzicht met je geregistreerde toestellen. Deze vind je als je ingelogd bent op de intermediaire site onder je persoonlijke gebruikersmenu als je klikt op Intermediair app.
  2. Vraag de beheerder voor jouw kantoor om de app te blokkeren.

Bel tijdens kantooruren Account Support 020 - 628 80 11 en vraag om je app te blokkeren.

Vanwege veiligheid leggen we bij de installatie van de app bepaalde informatie vast van het toestel. Momenteel leggen we alleen het UUID (Universally Unique Identifier ) of voor Apple-toestellen het UDID (Unique Device Identifier ) vast. Deze informatie gebruiken we uitsluitend voor identificatie van het toestel, zodat de app eventueel op afstand geblokkeerd kan worden. 

Als je besturingssysteem het toelaat, leggen we ook vast welk type toestel je gebruikt en op welk besturingssysteem deze draait.

Bij installatie vraagt de app toestemming tot bepaalde functies/gegevens op je telefoon. Hieronder zie je per besturingssysteem welke machtigingen de app vraagt en waarom.

Android

Geschatte locatie (netwerkgebaseerd), precieze locatie (GPS- en netwerkgebaseerd)
De app maakt geen gebruik van jouw locatiegegevens.

De inhoud van jouw SD-kaart aanpassen of verwijderen, de inhoud van jouw SD-kaart lezen
Deze is nodig om de app te kunnen installeren op je toestel/SD-kaart.

Identiteit: Accounts op het apparaat vinden, Google-serviceconfiguratie lezen
De app maakt geen gebruik van je accountgegevens of Google-serviceconfiguratie.

Gegevens van internet ontvangen, Netwerkstatus weergeven volledige internettoegang, Wi-Fi-status weergeven
Alle informatie in de app komt live van onze webserver. Toegang tot internet is noodzakelijk om deze informatie op te halen.

Voorkomen dat telefoon overschakelt naar slaapmodus
Deze toestemming is nodig voor het ontvangen en verwerken van notificaties, ook als je de app niet gebruikt.

iOS

Berichtgeving
De app heeft de mogelijkheid om notificaties te sturen van bepaalde gebeurtenissen. Bijvoorbeeld bij nieuwsberichten, uitnodigingen en statusupdates van jouw klanten. Je kunt zelf instellen voor welke gebeurtenissen je notificaties wilt ontvangen. Ga daarvoor in de app naar Instellingen en Notificaties instellen.

Gebruik mobiele data
Alle informatie in de app komt live van onze webserver. Toegang tot internet is noodzakelijk om deze informatie op te halen.

Verlies & diefstal

Via de app heb je toegang tot klantgegevens. Daarom moet je bij verlies of diefstal zo snel mogelijk de app op jouw toestel (laten) blokkeren. Hoe? Dat zie je hieronder.

  • Blokkeer de app 24/7 via je persoonlijke Intermediair app infopagina op de site.

  • Vraag de beheerder voor jouw kantoor om de app te blokkeren.

  • Bel tijdens kantooruren Account Support (033 - 752 51 00, optie 2 + je pincode) en vraag hen de app te blokkeren.

Support

De app is alleen te installeren door onafhankelijke adviseurs (intermediairs) en hun medewerkers in actieve dienst, die een samenwerkingsovereenkomst met ABN AMRO Intermediaire Distributie (ABN AMRO IMD) hebben. Als de samenwerking met een intermediair verbroken wordt, vervalt automatisch het recht op gebruik van de app voor de intermediair en haar medewerkers.

De app is te downloaden in de App Store (Apple) en de Play Store (Android) onder het ABN AMRO account. Zoek in de App Store of Play Store naar Intermediair app.

De app is beschikbaar voor Android en iOS (Apple) toestellen. De app is alleen optimaal te gebruiken als het besturingssysteem op je mobiele toestel hoogstens 2 jaar oud is. Voor Android toestellen geldt dat deze Google Play Services moet ondersteunen. 

Je kunt de app op twee manieren activeren: 

1. Door je e-mailadres en je persoonlijke activatiecode tijdens het activeren van de app in te voeren. 
2. Door tijdens het activeren de QR-code te scannen op de site en met jouw 5-cijferige pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning te bevestigen dat jij het bent. 

Bij het installeren en registreren van de app op een nieuw toestel, heb je eenmalig een activatiecode nodig. Met deze code én je emailadres (waarmee je ook inlogt op deze website) identificeer je jezelf.

Zo vind je jouw activatiecode:

1. Log in op de intermediaire site
2. Ga naar Intermediair app in je persoonlijke gebruikersmenu

Met de ingebouwde QR-code scanner hoef je geen wachtwoord in te voeren of te wachten op een verificatiecode per e-mail of sms om in te loggen op het beveiligde deel van de website. Je scant de QR-code met jouw app, bevestigt het met je 5-cijferige pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning en je bent ingelogd.

  • Ga naar de homepage en klik op 'Inloggen met app'. Er verschijnt een pop-up met een QR-code. Scan deze code met de QR-code scanner van de app.
  • Open de app (zonder in te loggen) en klik op het QR-code icoon linksboven om de QR-code scanner te starten.
  • Scan de QR-code op het beeldscherm door de camera van jouw telefoon op de QR-code te richten.

Bevestig je identiteit in de app door je pincode in te toetsen, je vingerafdruk of gezicht te scannen. Is je identiteit vastgesteld, dan log je automatisch in op de site.

Je hebt 4 keer een foute pincode ingetoetst 
Als je 4 keer een foute identificatiecode hebt ingevuld, moet je de app opnieuw activeren voor gebruik, zodat we vast kunnen stellen dat jij toegang mag hebben. 

Miscommunicatie tussen je toestel en onze server tijdens inloggen 
Voor de beveiliging van jouw persoonlijke gegevens en die van klanten maken we gebruik van diverse beveiligingsmechanismes. Eén daarvan is dat de app op jouw toestel en onze webserver unieke codes naar elkaar sturen. De volgende keer dat de app contact maakt met de webserver, moet de server weer diezelfde code ontvangen van de app en andersom. 

In sommige gevallen kan er tijdens het inlogproces iets misgaan, bijvoorbeeld: 

  • De internetverbinding valt even weg terwijl de app en de webserver codes met elkaar uitwisselen. 
  • De webserver heeft een storing en is niet bereikbaar. 
  • Bij Apple toestellen is onvoldoende geheugenruimte vrij beschikbaar (minimaal 1 GB). 

Hierdoor kan er een verschil ontstaan tussen de code in de app en die op de webserver. De server herkent de app op je toestel niet meer en vraagt om een nieuwe activatie. 

Als je 4 keer een verkeerde pincodecode invult, moet je de app opnieuw activeren voor gebruik. Je kiest dan een nieuwe 5-cijferige pincode. Daarna kun je meteen weer inloggen.

Je kunt de app zelf opnieuw instellen voor activatie door op het inlogscherm te klikken op ‘Pincode vergeten?’.

Controleer de volgende punten op je toestel:

  • Heeft je toestel verbinding met internet? De app moet verbonden zijn met het internet voordat je kunt inloggen.
  • Heb je de nieuwste versie van de app? Ga naar de App Store of Play Store en zoek de ABN AMRO Intermediair app. Staat er ‘Openen’? Dan heb je de nieuwste versie. Staat er ‘Werk bij’ of ‘Updaten’? Tik daar dan op.
  • Heb je de nieuwste versie van het besturingssysteem op je toestel? Ga naar de instellingen van je telefoon. Staat daar een systeemupdate klaar? Installeer deze dan.
  • Probeer je toestel eens opnieuw op te starten. Soms willen onverklaarbare problemen dan opgelost zijn.
  • Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met Account Support 020 - 628 80 11. Om je efficiënt te kunnen helpen is het handig als je de gegevens van je app en je toestel bij de hand hebt. Deze vind je onderaan deze pagina. Als je een foutmelding krijgt bij het inloggen, geef deze dan ook aan ons door. Zo kunnen we je beter helpen.

1. Log in op de intermediaire site.
2. Ga in het menu naar ‘Info’, kies daarna voor ‘Mijn gegevens’.
3. Klik halverwege de pagina op ‘Mijn geregistreerde toestellen’. 
4. Daar zie je welke toestellen voor jou geregistreerd zijn. 

Bij verlies of diefstal van je mobiele toestel moet je de app direct (laten) blokkeren.

Bij verlies of diefstal van je mobiele toestel moet je de app direct (laten) blokkeren. Hiervoor heb je de volgende mogelijkheden:

  1. Blokkeer de app 24/7 via het overzicht met je geregistreerde toestellen. Deze vind je als je ingelogd bent op de intermediaire site onder je persoonlijke gebruikersmenu als je klikt op Intermediair app.
  2. Vraag de beheerder voor jouw kantoor om de app te blokkeren.
  3. Bel tijdens kantooruren Account Support 020 - 628 80 11 en vraag om je app te blokkeren.

Bij installatie vraagt de app toestemming tot bepaalde functies/gegevens op je telefoon. Hieronder zie je per besturingssysteem welke machtigingen de app vraagt en waarom: 

Apple (iOS)

  • Berichtgeving: De app heeft de mogelijkheid om notificaties te sturen van bepaalde gebeurtenissen. Bijvoorbeeld bij dossierupdates van jouw aanvragen. Je kunt zelf instellen voor welke gebeurtenissen je notificaties wilt ontvangen. Ga daarvoor in de app naar ‘Instellingen’ en ‘Pushnotificaties’. 
  • Gebruik mobiele data: Alle informatie in de app komt live van onze webserver. Toegang tot internet is noodzakelijk om deze informatie op te halen. 

Android 

  • Geschatte locatie (netwerk gebaseerd), precieze locatie (GPS- en netwerk gebaseerd): 
    De app maakt geen gebruik van jouw locatiegegevens. 
  • De inhoud van jouw SD-kaart aanpassen of verwijderen, de inhoud van jouw SD-kaart lezen: Deze is nodig om de app te kunnen installeren op je toestel/SD-kaart. 
  • Identiteit: Accounts op het apparaat vinden, Google-serviceconfiguratie lezen: De app maakt geen gebruik van je accountgegevens of Google-serviceconfiguratie. 
  • Gegevens van internet ontvangen, Netwerkstatus weergeven volledige internettoegang, Wi-Fi-status weergeven: Alle informatie in de app komt live van onze webserver. Toegang tot internet is noodzakelijk om deze informatie op te halen. 
  • Voorkomen dat telefoon overschakelt naar slaapmodus: Deze toestemming is nodig voor het ontvangen en verwerken van notificaties, ook als je de app niet gebruikt. 

Vanwege veiligheid leggen we bij de installatie van de app bepaalde informatie vast van het toestel. Momenteel leggen we alleen het UUID (Universally Unique Identifier) of voor Apple toestellen het UDID (Unique Device Identifier) vast. Deze informatie gebruiken we uitsluitend voor identificatie van het toestel, zodat de app eventueel op afstand geblokkeerd kan worden.  

Als je besturingssysteem het toelaat, leggen we ook vast welk type toestel je gebruikt en op welk besturingssysteem deze draait. 

Disclaimer

De disclaimer geldt als je de ABN AMRO Intermediair app gebruikt. 

ABN AMRO is eigenaar van de app. De volledige naam en het adres van het hoofdkantoor van ABN AMRO zijn:  

ABN AMRO Bank N.V.  
Gustav Mahlerlaan 10  
1082 PP Amsterdam

KVK-nummer: 34334259 
Btw-nummer: NL820646660B01 

De Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank controleren alle Nederlandse banken. Ook ABN AMRO. Kijk voor meer informatie op de website van Autoriteit Financiële Markten of De Nederlandsche Bank

Werking app - We zorgen ervoor dat de app zoveel mogelijk beschikbaar is. Toch kan het voorkomen dat de app tijdelijk niet werkt. Wij zijn niet aansprakelijk als je daardoor schade lijdt.

Fouten in de app - We zorgen ervoor dat de informatie in de app zo betrouwbaar mogelijk is. Het kan toch gebeuren dat de informatie in de app niet (meer) klopt of inmiddels verouderd is. Wij zijn niet aansprakelijk als je daardoor schade lijdt.

Auteursrechten - Alle informatie in de app is van ABN AMRO. Dit geldt ook voor de vormgeving, huisstijl en logo's. Je moet eerst toestemming aan ABN AMRO vragen als je informatie uit de app wilt gebruiken voor andere (commerciële) doeleinden dan die in onze samenwerkingsovereenkomst zijn vastgelegd.

Websites van anderen - Soms verwijzen wij naar een andere website, bijvoorbeeld via een hyperlink. Als je op de link klikt, kom je op de website van iemand anders. We hebben de informatie op de websites van anderen niet gecontroleerd en zijn daarvoor niet verantwoordelijk. Onze regels over jouw privacy gelden niet voor websites van anderen.

Nederland - De informatie in deze app is bedoeld voor Nederland. In het buitenland kunnen andere regels gelden.

Wijzigingen - We kunnen de regels van deze disclaimer aanpassen.

Algemene Voorwaarden

Als je onze app gebruikt, bewaart en gebruikt ABN AMRO een aantal van jouw persoonsgegevens. Ook verzamelt ABN AMRO informatie over het gebruik van onze app. Dit kan bijvoorbeeld door het plaatsen van cookies en vergelijkbare technieken. De complete privacyverklaring van ABN AMRO vind je onder Privacy en cookies.

Door deze voorwaarden te accepteren, ga je akkoord met bovenstaande privacyverklaring en het gebruik van jouw persoonsgegevens zoals daarin beschreven. 

Je wil veilig met ABN AMRO Intermediaire Distributie (ABN AMRO IMD) kunnen samenwerken. Niet alleen met behulp van je computer of laptop, maar ook met je smartphone of tablet. Door de veiligheidsoverwegingen kun je met de ABN AMRO Intermediair app (hierna: app) minder gegevens inzien dan via de intermediaire website. We bekijken steeds opnieuw in welke situaties het gebruik van de app mogelijk is en in welke vorm. Dat betekent dat je in de toekomst misschien meer maar ook minder mogelijkheden in de app zal hebben. 

Bij verlies of diefstal van je toestel, dien je de app direct te laten blokkeren. Hiervoor heb je de volgende mogelijkheden: 

  • Ontkoppel het toestel via de Intermediair app-info pagina op de intermediaire website, bereikbaar vanuit je persoonlijke gebruikersmenu.  
  • Bel je kantoorbeheerderen vraag om de app te blokkeren. 
  • Bel tijdens kantooruren met Account Support 020 - 628 80 11 en vraag om de app te blokkeren.  

Onafhankelijke adviseurs (intermediairs) en hun medewerkers in actieve dienst, die een samenwerkingsovereenkomst met ABN AMRO IMD hebben, kunnen de app gebruiken. Als de samenwerking met een intermediair verbroken wordt, vervalt automatisch het recht op gebruik van de app voor de intermediair en haar medewerkers. Bij vermoeden van misbruik, fraude of handelingen van vergelijkbare aard behoudt ABN AMRO IMD zich het recht om de gebruiker de toegang van de app te ontzeggen en/of te blokkeren. 

Als gebruiker van de app dien je het toestel waar je de app op installeert veilig en up-to-date te houden. Dit doe je door: 

  • De garantiebepalingen van de fabrikant te respecteren door bijvoorbeeld het besturingssysteem van het toestel niet te 'unlocken' (jailbreaking/rooten), waardoor toegang verkregen wordt tot de bron (root) van het systeem.  
  • Het besturingssysteem van het toestel zo snel mogelijk te updaten na het uitkomen van een nieuwe update.  
  • Het instellen van een persoonlijke toegangscode,vingerafdruk of gezichtsherkenning om het toestel te activeren.  
  • Eventuele risico's en schades die voortkomen uit het niet naleven van bovenstaande bepalingen zijn voor rekening van de gebruiker.  

Wij raden af om een 'open' draadloos netwerk te gebruiken, bijvoorbeeld in een café of in een winkel. Hier weet je niet of de draadloze internetverbinding (WiFi) goed beveiligd is.

Bij het installeren en registreren van de app vragen we je om een 5-cijferige identificatiecode (pincode) te kiezen om makkelijk en snel toegang te krijgen tot de app. Bewaar de pincode altijd veilig. 

De identificatiecode in combinatie met je gebruikersnaam, is een relatieherkenningsmiddel. Daarvoor gelden de regels die beschreven zijn in de ‘Samenwerkingsovereenkomst’ (zie onderdeel 5 'Communicatie' over gebruik van wachtwoorden en toegangscodes). 

De veiligheidsinstructies voor de pincode uit het ‘Informatieblad Betaaldiensten Particulieren/Zaken’ gelden ook voor deze pincode. Deel bijvoorbeeld je pincode met niemand en schrijf de pincode niet op. En kies een lastig te raden code. Dit betekent dat je geen code kiest die is afgeleid van je geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer, maar ook geen oplopende combinatie van cijfers (bijvoorbeeld 12345) of een terugkerende reeks (bijvoorbeeld 22222). En zorg ervoor dat niemand met je meekijkt als je de pincode typt. 

Wijzig je pincode direct als je denkt dat de pincode niet meer veilig is. Bijvoorbeeld als een ander deze heeft gezien of je het vermoeden hebt dat deze bekend is bij onbevoegde derden. 

Wil je de ABN AMRO Intermediair app ontgrendelen met jouw vingerafdruk of gezichtsherkenning? 

  • Zorg ervoor dat alleen jouw vingerafdrukken of gezichtskenmerken zijn geregistreerd op je toestel. 
  • Ben je er niet zeker van dat alleen jouw vingerafdrukken of gezichtskenmerken geregistreerd zijn? Verwijder dan alle vingerafdrukken of gezichtskenmerken en registreer ze opnieuw. 
  • Deel je toestel niet met anderen als je de ABN AMRO Intermediair app gebruikt met vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo voorkom je dat anderen hun vingerafdruk of gezichtskenmerken kunnen toevoegen. 

De app mag op meerdere toestellen geïnstalleerd worden. Voor elk toestel geldt een apart installatie- en identificatieproces en dient een pincode gekozen te worden. Je mag voor elk toestel dezelfde pincode kiezen, zolang deze voldoet aan de eerder genoemde veiligheidsvoorschriften. 

ABN AMRO IMD legt in haar systemen vast op welke toestellen jij, als gebruiker, de app installeert. Een gebruiker geeft door het accepteren van deze voorwaarden toestemming aan ABN AMRO IMD om basisinformatie van elk toestel vast te leggen ter identificatie van de gebruiker. ABN AMRO IMD geeft gebruikers een overzicht van de door haar vastgelegde toestellen. Met dit overzicht kan je de installatie van de app op een bepaald toestel ongedaan maken of blokkeren. 

Als je niet meer in actieve dienst bent van een actieve intermediair mag je geen gebruik meer maken van de app. Je dient de app te de-installeren op al je toestellen. Hiervoor kan je gebruikmaken van de optie ‘App opnieuw instellen’ onder ‘Instellingen’ in de app of via het overzicht met geregistreerde toestellen op de intermediaire website. 

Je bent als intermediair verantwoordelijk voor het doorgeven van het uit dienst gaan van een medewerker en het erop toezien dat de medewerker de app verwijdert van alle apparaten. Hiervoor kan je gebruikmaken van het overzicht ‘Mijn collega's’ in jouw persoonlijke gebruikersmenu op de intermediaire site. 

Download je software op je mobiele apparaat? Bijvoorbeeld een spelletje of een nieuwe app? Doe dit dan via officiële websites, App Store (Apple) of Play Store (Android). Zo heb je een grotere kans dat je geen last krijgt van virussen. 

Wil je een bericht ontvangen op je mobiele toestel als er iets wijzigt in je dossiers? Stel dan pushberichten in. Instellen en wijzigen doe je eenvoudig zelf in de app via ‘Instellingen’.  

ABN AMRO doet haar best om te zorgen dat de berichten juist, volledig en tijdig zijn. De bank is echter afhankelijk van (technische) voorzieningen, zoals apparatuur, netwerken en internet. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een bericht niet of niet tijdig aankomt.  

Door het downloaden en gebruiken van de ABN AMRO Intermediair app en de daarbij ingestelde identificatiecode, vingerafdruk en/of gezichtsherkenning ga je akkoord met de volgende voorwaarden: 

  • deze gebruikersinstructies; 
  • Samenwerkingsovereenkomst ABN AMRO Intermediaire Distributie;
  • Algemene Voorwaarden ABN AMRO Bank N.V.;
  • Informatieblad Betaaldiensten Particulieren/Zaken. 

Een pdf-bestand van deze voorwaarden is beschikbaar op abnamro.nl/voorwaarden. 

Handige links