Intermediair app - Support

Hieronder vind je vragen en antwoorden over de installatie van de ABN AMRO Intermediair app.

De app is alleen te installeren door onafhankelijke adviseurs (intermediairs) en hun medewerkers in actieve dienst, die een samenwerkingsovereenkomst met ABN AMRO Intermediaire Distributie (ABN AMRO IMD) hebben. Als de samenwerking met een intermediair verbroken wordt, vervalt automatisch het recht op gebruik van de app voor de intermediair en haar medewerkers.

De app is te downloaden in de App Store (Apple) en de Play Store (Android) onder het ABN AMRO account. Zoek in de App Store of Play Store naar Intermediair app.

De app is beschikbaar voor Android en iOS (Apple) toestellen. De app is alleen optimaal te gebruiken als het besturingssysteem op je mobiele toestel hoogstens 2 jaar oud is. Voor Android toestellen geldt dat deze Google Play Services moet ondersteunen. 

Je kunt de app op twee manieren activeren: 

1. Door je e-mailadres en je persoonlijke activatiecode tijdens het activeren van de app in te voeren. 
2. Door tijdens het activeren de QR-code te scannen op de site en met jouw 5-cijferige pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning te bevestigen dat jij het bent. 

Bij het installeren en registreren van de app op een nieuw toestel, heb je eenmalig een activatiecode nodig. Met deze code én je emailadres (waarmee je ook inlogt op deze website) identificeer je jezelf.

Zo vind je jouw activatiecode:

1. Log in op de intermediaire site
2. Ga naar Intermediair app in je persoonlijke gebruikersmenu

Met de ingebouwde QR-code scanner hoef je geen wachtwoord in te voeren of te wachten op een verificatiecode per e-mail of sms om in te loggen op het beveiligde deel van de website. Je scant de QR-code met jouw app, bevestigt het met je 5-cijferige pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning en je bent ingelogd.

  • Ga naar de homepage en klik op 'Inloggen met app'. Er verschijnt een pop-up met een QR-code. Scan deze code met de QR-code scanner van de app.
  • Open de app (zonder in te loggen) en klik op het QR-code icoon linksboven om de QR-code scanner te starten.
  • Scan de QR-code op het beeldscherm door de camera van jouw telefoon op de QR-code te richten.

Bevestig je identiteit in de app door je pincode in te toetsen, je vingerafdruk of gezicht te scannen. Is je identiteit vastgesteld, dan log je automatisch in op de site.

Je hebt 4 keer een foute pincode ingetoetst 
Als je 4 keer een foute identificatiecode hebt ingevuld, moet je de app opnieuw activeren voor gebruik, zodat we vast kunnen stellen dat jij toegang mag hebben. 

Miscommunicatie tussen je toestel en onze server tijdens inloggen 
Voor de beveiliging van jouw persoonlijke gegevens en die van klanten maken we gebruik van diverse beveiligingsmechanismes. Eén daarvan is dat de app op jouw toestel en onze webserver unieke codes naar elkaar sturen. De volgende keer dat de app contact maakt met de webserver, moet de server weer diezelfde code ontvangen van de app en andersom. 

In sommige gevallen kan er tijdens het inlogproces iets misgaan, bijvoorbeeld: 

  • De internetverbinding valt even weg terwijl de app en de webserver codes met elkaar uitwisselen. 
  • De webserver heeft een storing en is niet bereikbaar. 
  • Bij Apple toestellen is onvoldoende geheugenruimte vrij beschikbaar (minimaal 1 GB). 

Hierdoor kan er een verschil ontstaan tussen de code in de app en die op de webserver. De server herkent de app op je toestel niet meer en vraagt om een nieuwe activatie. 

Als je 4 keer een verkeerde pincodecode invult, moet je de app opnieuw activeren voor gebruik. Je kiest dan een nieuwe 5-cijferige pincode. Daarna kun je meteen weer inloggen.

Je kunt de app zelf opnieuw instellen voor activatie door op het inlogscherm te klikken op ‘Pincode vergeten?’.

Controleer de volgende punten op je toestel:

  • Heeft je toestel verbinding met internet? De app moet verbonden zijn met het internet voordat je kunt inloggen.
  • Heb je de nieuwste versie van de app? Ga naar de App Store of Play Store en zoek de ABN AMRO Intermediair app. Staat er ‘Openen’? Dan heb je de nieuwste versie. Staat er ‘Werk bij’ of ‘Updaten’? Tik daar dan op.
  • Heb je de nieuwste versie van het besturingssysteem op je toestel? Ga naar de instellingen van je telefoon. Staat daar een systeemupdate klaar? Installeer deze dan.
  • Probeer je toestel eens opnieuw op te starten. Soms willen onverklaarbare problemen dan opgelost zijn.
  • Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met Account Support (033-752 51 00, optie 2). Om je efficiënt te kunnen helpen is het handig als je de gegevens van je app en je toestel bij de hand hebt. Deze vind je onderaan deze pagina. Als je een foutmelding krijgt bij het inloggen, geef deze dan ook aan ons door. Zo kunnen we je beter helpen.

1. Log in op de intermediaire site.
2. Ga in het menu naar ‘Info’, kies daarna voor ‘Mijn gegevens’.
3. Klik halverwege de pagina op ‘Mijn geregistreerde toestellen’. 
4. Daar zie je welke toestellen voor jou geregistreerd zijn. 

Bij verlies of diefstal van je mobiele toestel moet je de app direct (laten) blokkeren.

Bij verlies of diefstal van je mobiele toestel moet je de app direct (laten) blokkeren. Hiervoor heb je de volgende mogelijkheden:

  1. Blokkeer de app 24/7 via het overzicht met je geregistreerde toestellen. Deze vind je als je ingelogd bent op de intermediaire site onder je persoonlijke gebruikersmenu als je klikt op Intermediair app.
  2. Vraag de beheerder voor jouw kantoor om de app te blokkeren.
  3. Bel tijdens kantooruren Account Support (033-752 5100, optie 2 en je pincode) en vraag om je app te blokkeren.

Bij installatie vraagt de app toestemming tot bepaalde functies/gegevens op je telefoon. Hieronder zie je per besturingssysteem welke machtigingen de app vraagt en waarom: 

Apple (iOS)

  • Berichtgeving: De app heeft de mogelijkheid om notificaties te sturen van bepaalde gebeurtenissen. Bijvoorbeeld bij dossierupdates van jouw aanvragen. Je kunt zelf instellen voor welke gebeurtenissen je notificaties wilt ontvangen. Ga daarvoor in de app naar ‘Instellingen’ en ‘Pushnotificaties’. 
  • Gebruik mobiele data: Alle informatie in de app komt live van onze webserver. Toegang tot internet is noodzakelijk om deze informatie op te halen. 

Android 

  • Geschatte locatie (netwerk gebaseerd), precieze locatie (GPS- en netwerk gebaseerd): 
    De app maakt geen gebruik van jouw locatiegegevens. 
  • De inhoud van jouw SD-kaart aanpassen of verwijderen, de inhoud van jouw SD-kaart lezen: Deze is nodig om de app te kunnen installeren op je toestel/SD-kaart. 
  • Identiteit: Accounts op het apparaat vinden, Google-serviceconfiguratie lezen: De app maakt geen gebruik van je accountgegevens of Google-serviceconfiguratie. 
  • Gegevens van internet ontvangen, Netwerkstatus weergeven volledige internettoegang, Wi-Fi-status weergeven: Alle informatie in de app komt live van onze webserver. Toegang tot internet is noodzakelijk om deze informatie op te halen. 
  • Voorkomen dat telefoon overschakelt naar slaapmodus: Deze toestemming is nodig voor het ontvangen en verwerken van notificaties, ook als je de app niet gebruikt. 

Vanwege veiligheid leggen we bij de installatie van de app bepaalde informatie vast van het toestel. Momenteel leggen we alleen het UUID (Universally Unique Identifier) of voor Apple toestellen het UDID (Unique Device Identifier) vast. Deze informatie gebruiken we uitsluitend voor identificatie van het toestel, zodat de app eventueel op afstand geblokkeerd kan worden.  

Als je besturingssysteem het toelaat, leggen we ook vast welk type toestel je gebruikt en op welk besturingssysteem deze draait. 

Handige links