Intermediair app - Gebruiksvoorwaarden

Voor het installeren en gebruiken van de ABN AMRO Intermediair app gelden onderstaande disclaimer, Algemene Voorwaarden en privacyverklaring. 

Disclaimer

De disclaimer geldt als je de ABN AMRO Intermediair app gebruikt. 

ABN AMRO is eigenaar van de app. De volledige naam en het adres van het hoofdkantoor van ABN AMRO zijn:  

ABN AMRO Bank N.V.  
Gustav Mahlerlaan 10  
1082 PP Amsterdam

KVK-nummer: 34334259 
Btw-nummer: NL820646660B01 

De Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank controleren alle Nederlandse banken. Ook ABN AMRO. Kijk voor meer informatie op de website van Autoriteit Financiële Markten of De Nederlandsche Bank

Werking app - We zorgen ervoor dat de app zoveel mogelijk beschikbaar is. Toch kan het voorkomen dat de app tijdelijk niet werkt. Wij zijn niet aansprakelijk als je daardoor schade lijdt.

Fouten in de app - We zorgen ervoor dat de informatie in de app zo betrouwbaar mogelijk is. Het kan toch gebeuren dat de informatie in de app niet (meer) klopt of inmiddels verouderd is. Wij zijn niet aansprakelijk als je daardoor schade lijdt.

Auteursrechten - Alle informatie in de app is van ABN AMRO. Dit geldt ook voor de vormgeving, huisstijl en logo's. Je moet eerst toestemming aan ABN AMRO vragen als je informatie uit de app wilt gebruiken voor andere (commerciële) doeleinden dan die in onze samenwerkingsovereenkomst zijn vastgelegd.

Websites van anderen - Soms verwijzen wij naar een andere website, bijvoorbeeld via een hyperlink. Als je op de link klikt, kom je op de website van iemand anders. We hebben de informatie op de websites van anderen niet gecontroleerd en zijn daarvoor niet verantwoordelijk. Onze regels over jouw privacy gelden niet voor websites van anderen.

Nederland - De informatie in deze app is bedoeld voor Nederland. In het buitenland kunnen andere regels gelden.

Wijzigingen - We kunnen de regels van deze disclaimer aanpassen.

Algemene Voorwaarden

Als je onze app gebruikt, bewaart en gebruikt ABN AMRO een aantal van jouw persoonsgegevens. Ook verzamelt ABN AMRO informatie over het gebruik van onze app. Dit kan bijvoorbeeld door het plaatsen van cookies en vergelijkbare technieken. De complete privacyverklaring van ABN AMRO vind je onder Privacy en cookies.

Door deze voorwaarden te accepteren, ga je akkoord met bovenstaande privacyverklaring en het gebruik van jouw persoonsgegevens zoals daarin beschreven. 

Je wil veilig met ABN AMRO Intermediaire Distributie (ABN AMRO IMD) kunnen samenwerken. Niet alleen met behulp van je computer of laptop, maar ook met je smartphone of tablet. Door de veiligheidsoverwegingen kun je met de ABN AMRO Intermediair app (hierna: app) minder gegevens inzien dan via de intermediaire website. We bekijken steeds opnieuw in welke situaties het gebruik van de app mogelijk is en in welke vorm. Dat betekent dat je in de toekomst misschien meer maar ook minder mogelijkheden in de app zal hebben. 

Bij verlies of diefstal van je toestel, dien je de app direct te laten blokkeren. Hiervoor heb je de volgende mogelijkheden: 

  • Ontkoppel het toestel via de Intermediair app-info pagina op de intermediaire website, bereikbaar vanuit je persoonlijke gebruikersmenu.  
  • Bel je kantoorbeheerderen vraag om de app te blokkeren. 
  • Bel tijdens kantooruren met Account Support 020 - 628 80 11 en vraag om de app te blokkeren.  

Onafhankelijke adviseurs (intermediairs) en hun medewerkers in actieve dienst, die een samenwerkingsovereenkomst met ABN AMRO IMD hebben, kunnen de app gebruiken. Als de samenwerking met een intermediair verbroken wordt, vervalt automatisch het recht op gebruik van de app voor de intermediair en haar medewerkers. Bij vermoeden van misbruik, fraude of handelingen van vergelijkbare aard behoudt ABN AMRO IMD zich het recht om de gebruiker de toegang van de app te ontzeggen en/of te blokkeren. 

Als gebruiker van de app dien je het toestel waar je de app op installeert veilig en up-to-date te houden. Dit doe je door: 

  • De garantiebepalingen van de fabrikant te respecteren door bijvoorbeeld het besturingssysteem van het toestel niet te 'unlocken' (jailbreaking/rooten), waardoor toegang verkregen wordt tot de bron (root) van het systeem.  
  • Het besturingssysteem van het toestel zo snel mogelijk te updaten na het uitkomen van een nieuwe update.  
  • Het instellen van een persoonlijke toegangscode,vingerafdruk of gezichtsherkenning om het toestel te activeren.  
  • Eventuele risico's en schades die voortkomen uit het niet naleven van bovenstaande bepalingen zijn voor rekening van de gebruiker.  

Wij raden af om een 'open' draadloos netwerk te gebruiken, bijvoorbeeld in een café of in een winkel. Hier weet je niet of de draadloze internetverbinding (WiFi) goed beveiligd is.

Bij het installeren en registreren van de app vragen we je om een 5-cijferige identificatiecode (pincode) te kiezen om makkelijk en snel toegang te krijgen tot de app. Bewaar de pincode altijd veilig. 

De identificatiecode in combinatie met je gebruikersnaam, is een relatieherkenningsmiddel. Daarvoor gelden de regels die beschreven zijn in de ‘Samenwerkingsovereenkomst’ (zie onderdeel 5 'Communicatie' over gebruik van wachtwoorden en toegangscodes). 

De veiligheidsinstructies voor de pincode uit het ‘Informatieblad Betaaldiensten Particulieren/Zaken’ gelden ook voor deze pincode. Deel bijvoorbeeld je pincode met niemand en schrijf de pincode niet op. En kies een lastig te raden code. Dit betekent dat je geen code kiest die is afgeleid van je geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer, maar ook geen oplopende combinatie van cijfers (bijvoorbeeld 12345) of een terugkerende reeks (bijvoorbeeld 22222). En zorg ervoor dat niemand met je meekijkt als je de pincode typt. 

Wijzig je pincode direct als je denkt dat de pincode niet meer veilig is. Bijvoorbeeld als een ander deze heeft gezien of je het vermoeden hebt dat deze bekend is bij onbevoegde derden. 

Wil je de ABN AMRO Intermediair app ontgrendelen met jouw vingerafdruk of gezichtsherkenning? 

  • Zorg ervoor dat alleen jouw vingerafdrukken of gezichtskenmerken zijn geregistreerd op je toestel. 
  • Ben je er niet zeker van dat alleen jouw vingerafdrukken of gezichtskenmerken geregistreerd zijn? Verwijder dan alle vingerafdrukken of gezichtskenmerken en registreer ze opnieuw. 
  • Deel je toestel niet met anderen als je de ABN AMRO Intermediair app gebruikt met vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo voorkom je dat anderen hun vingerafdruk of gezichtskenmerken kunnen toevoegen. 

De app mag op meerdere toestellen geïnstalleerd worden. Voor elk toestel geldt een apart installatie- en identificatieproces en dient een pincode gekozen te worden. Je mag voor elk toestel dezelfde pincode kiezen, zolang deze voldoet aan de eerder genoemde veiligheidsvoorschriften. 

ABN AMRO IMD legt in haar systemen vast op welke toestellen jij, als gebruiker, de app installeert. Een gebruiker geeft door het accepteren van deze voorwaarden toestemming aan ABN AMRO IMD om basisinformatie van elk toestel vast te leggen ter identificatie van de gebruiker. ABN AMRO IMD geeft gebruikers een overzicht van de door haar vastgelegde toestellen. Met dit overzicht kan je de installatie van de app op een bepaald toestel ongedaan maken of blokkeren. 

Als je niet meer in actieve dienst bent van een actieve intermediair mag je geen gebruik meer maken van de app. Je dient de app te de-installeren op al je toestellen. Hiervoor kan je gebruikmaken van de optie ‘App opnieuw instellen’ onder ‘Instellingen’ in de app of via het overzicht met geregistreerde toestellen op de intermediaire website. 

Je bent als intermediair verantwoordelijk voor het doorgeven van het uit dienst gaan van een medewerker en het erop toezien dat de medewerker de app verwijdert van alle apparaten. Hiervoor kan je gebruikmaken van het overzicht ‘Mijn collega's’ in jouw persoonlijke gebruikersmenu op de intermediaire site. 

Download je software op je mobiele apparaat? Bijvoorbeeld een spelletje of een nieuwe app? Doe dit dan via officiële websites, App Store (Apple) of Play Store (Android). Zo heb je een grotere kans dat je geen last krijgt van virussen. 

Wil je een bericht ontvangen op je mobiele toestel als er iets wijzigt in je dossiers? Stel dan pushberichten in. Instellen en wijzigen doe je eenvoudig zelf in de app via ‘Instellingen’.  

ABN AMRO doet haar best om te zorgen dat de berichten juist, volledig en tijdig zijn. De bank is echter afhankelijk van (technische) voorzieningen, zoals apparatuur, netwerken en internet. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een bericht niet of niet tijdig aankomt.  

Door het downloaden en gebruiken van de ABN AMRO Intermediair app en de daarbij ingestelde identificatiecode, vingerafdruk en/of gezichtsherkenning ga je akkoord met de volgende voorwaarden: 

  • deze gebruikersinstructies; 
  • Samenwerkingsovereenkomst ABN AMRO Intermediaire Distributie;
  • Algemene Voorwaarden ABN AMRO Bank N.V.;
  • Informatieblad Betaaldiensten Particulieren/Zaken. 

Een pdf-bestand van deze voorwaarden is beschikbaar op abnamro.nl/voorwaarden. 

Handige links